2013. december 15., vasárnap

Marineland, az én Wonderland-em

2013. december 15., vasárnap. Ez a nap örökre beleírja magát az emlékezetembe. Nem csak azért mert, sikerült megpirulnia az arcomnak xD, hanem azért is mert MARINELAND-ben jártam. Hogy kicsoda, micsoda Marineland? Az én kis Wonderlandem. Egyfajta állatkert, de nem a hagyományos értelembe véve. Profiljukban gyilkos bálnák, delfinek, oroszlánfókák és kaliforniai fókák produkciói szerepelnek elsősorban. Emellett persze a "klasszikus" cápa, rája, teknős, "háziállat" kategóriákkal is rendelkeznek, de a legtöbb ember mégiscsak az előbbiek miatt érkezik. Ezen állatokat nem csak különböző gyakorlatokra, illetve viselkedések tanítják, de azt is fontos célnak tekintik, hogy minél jobb körülményeket biztosítsanak nekik a szaporulathoz. A legfrissebb jövevény a 2013. november 20-án 19:38-kor érkezett gyilkos bálna bébi, aki máris 150 kg-os "csöppséggé növekedett. A második legfiatalabb közöttük pedig a 3 éves tesója, aki 750 kg-nál tart.




Ahogy említettem a bálnák mellett delfinekkel is foglalkoznak, akik hihetetlenül játékosak, okosak és intelligensek, akkor is, ha a trénereik nincsenek ott. Igen, trénereik, többes számban, merthogy Marineland-ban minden állatnak külön, saját trénere van, aki csak vele foglalkozik.


Ki találkozott már oroszlánfókával? Oké, gondoltam, hogy nagy, na de ennyire????? A gondozók szerint a nagyobbik közel 2,5 méter magas és 400 kg. Nem rossz....



Gyerekkorom óta imádom a delfineket és a gyilkos bálnákat. Most pedig végre találkozhattam is velük, ami hatalmas, leírhatatlan élmény volt. Még most sem fogtam fel teljesen, hogy megtörtént. Köszönöm anyukámnak, a Perwol Black Magic-nek és persze az Erasmus programnak ;)











1 megjegyzés: