2014. január 14., kedd

Back To FREEDOM ;)

Már csak 1 hét :( Sajnos elkezdődött a visszaszámlálás. De ez egyben egy másik dolog végét is jelenti. Azt, hogy VÉGEZTEM a vizsgáimmal!!! Nah jó, ha őszinte akarok lenni, akkor még van egy csütörtökön, de ott fenn áll az esélye annak, hogy a tanár elfelejti, hogy vizsgázunk és egyébként is azt mondta, hogy a félévi kiselőadások, meg beadandók után kapunk jegyet, szóval amiatt nem izgatom magam. Így kijelentem, hogy VÉGEZTEM!!!!! és elmondhatom, hogy nem voltak alaptalanok a félelmeim. Azt mondom, hogy egy részem belehalt, ha nagyon teátrális akarok lenni. De ha nem, akkor is mindenesetre elég kemények voltak. És nem feltétlenül az anyag miatt, inkább amiatt, hogy franciául kellett egy csomó mindent benyalnod, mert nem volt arra időd, hogy mindent felfogj és kiszótározz. Így maradt a magolás, ami idegennyelven nem is annyira egyszerű...Főleg ha 2 napod van 50 oldalra...Itt jegyzem meg, hogy mikor kijöttem azt gondoltam, hogy tudok franciául. Igen, tudtam. Ezt ma is fenntartom. Viszont annál sokkal több kell ahhoz, hogy azon a nyelven tanulni is tudj, mert ha nem akkor lesz az, mint nálam, hogy az elején beleőrülsz, hogy hiába érted, ami oda van írva, nem tudod visszamondani úgy. Majd megtalálod a módját, megszokod és a végére tényleg elmondhatod, hogy tudsz franciául :) Ugyanakkor azt is megjegyezném, hogy a BGF-en a nyelvi szűrő annyit jelentett, hogy bementem, bemutatkoztam és elmondtam, hogy melyik országot és miért választom. Na mármost ehhez azért nem kell túl nagy szókincs. És ha mindenkit ennyi alapján kiengednek külföldre az még nem feltétlenül baj, mert mély vízben sokkal jobban tanulsz, mintha csak tengnél-lengnél. Viszont ha emellé azt a "fenyegetést" is lebegtetik feletted, hogy amennyiben nem teljesítesz x kreditet, akkor visszakérik tőled az összes pénzt, na azt nem tartom fair play dolognak...

Szóval 6 nap, 5 vizsga. Nézzük csak meg a franciák rendszerét egy kicsit közelebbről is:

- Ha egy vizsga 9-re van kiírva, akkor ne is számíts arra, hogy fél 10-nél hamarabb elkezditek. Előtte még mindenki kávézik, szép lassan megkeresi a helyét, utoljára átfutja a jegyzeteit stb.

- Nem oda ülsz, ahova szeretnél, hanem mindenkinek meg van a saját sorszáma, amit a vizsgalapján is fel kell tüntetnie, ettől lesz úgymond beazonosítható

- A vizsgák anonimak, legalábbis egy bizonyos pontig. Ugyanis a vizsgalap jobb felső sarka úgy működik, mint a régi emlékkönyvek lapjainak sarka, ahova felülre azt írtuk, hogy TITOK, alá pedig, hogy ZSUZSI FEJE TÖK :D Szóval a felső sarokba erre az elkülönített részre felírod a neved, születési dátumod, aláírod, majd pont úgy, mint a borítékokat, amiket nekünk kell lenyalni, ezt is lenyalod és leragasztod. Az íze is pont olyan, mint a boríték ragasztójának xD Ám személy szerint akkor sem értem, hogy ez mire szolgál, hisz 1. laza mozdulattal, bármikor, bárki által felnyitható, 2. a végén a tanárnak úgyis fel kell nyitnia ahhoz, hogy azonosítson a jegybeíráshoz. Szóval csak annyit tudok mondani, hogy francia logika...

Puskázás. Azt hiszem azzal nem árulok el nagy titkot, hogy otthon nagyon sokan így készülnek a vizsgáikra. Na ezt próbálnák meg itt is...Vagy én kerültem nagyon "rossz" közösségbe, vagy nem, de itt már csak a gondolat is főben járó bűn, még a csoporttársaim között is. Ráadásul itt, ha rajtakapnak, nem csak, hogy megbuksz, de még fel is függeszthetnek. A legelső vizsgámon volt egy srác, aki bepróbálkozott, le is bukott, azonnal ki is irányították a teremből, a tanár kíséretében...

- Felügyelők. A kötelező tárgyakon nagyjából 200 ember vizsgázik egyszerre egy akkora teremben, hogy amellett, hogy 1 szék kimarad 2 ember között, még így is. kb. egymás nyakában vizsgáztok. Szóval ide osztanak be 6, igen, azaz hat felügyelőt, akik semmi mást nem csinálnak, mint az egész vizsga alatt fel-le járkálnak és azt lesik, hogy mikor lesel rossz irányba, vagy nyúlsz rossz helyre és abban a percben figyelmeztetés nélkül rád vetik magukat.

- Szótárhasználat. Elvileg minden külföldi diák használhat szótárt a vizsgák alatt, amit természetesen a vizsga előtt ellenőriznek, hogy nem-e egy egész puskaarzenált tartasz benne. Ugyanakkor, ha és amennyiben ezt megkérdezed a tanártól a félév folyamán, a legtöbb, csak hebeg-habog, meg, hogy majd megkérdezi xD A lényeg, hogy lehet, tuti! Szóval, aki Franciaországba készül a közeljövőben, annak ajánlom, hogy magyar-francia szótárt is próbáljon bezsúfolni a bőröndjébe. Igen, én is úgy voltam vele, hogy minek, csak a helyet foglalja, úgyis franciául tanulom meg a dolgokat. Viszont amikor a vizsgán, vizsgadrukk, vagy bármi miatt nem jut eszedbe egy szó, akkor nagyon jól tud jönni.

- Esszék. A legtöbb vizsgán esszéket várnak el tőlünk, amit úgy kell terjedelemben elképzelni, mint az érettségit, 3-5 oldal. 3 ha Erasmusos vagy, 6 ha francia :) Na jó, komolyra fordítva, annyit tudok ehhez hozzátenni, hogy miután tegnap beszéltem egy csoporttársammal és megkérdeztem tőle, hogy sikerült a vizsgája csak annyit válaszolt, hogy hát nem tudom, csak 3 oldalt írtam :( Hát jó, én meg tök boldog voltam, hogy de jóóóóóóóó tudtam 3 oldalt írni :) Mellesleg a kérdés így hangzott (Az 1873-as és az 1929-es gazdasági válságok ismeretében, ismertesse, hogy Ön szerint előre látható volt-e a 2007/2008-as gazdasági válság bekövetkezése? Ugye milyen szép kérdés, így záróvizsgára? :))

- Javítási idő. Otthon ugye elviekben 3 napjuk van kijavítani a vizsgákat. Ezzel szemben itt 1 hónap áll a tanár rendelkezésére. Igen, egy egész teljes hónap. Addig lehet idegeskedni, hogy vajon meg van-e vagy sem...

- Javítási lehetőség. NINCS, vagyis csak májusban. Tehát az őszi szemeszteresek részére csak egyetlen vizsgaalkalom biztosított, az is általuk megmondott időben.

DE, ami a legfontosabb, hogy innentől VÉGE! Örülök, hogy nem kell több évszámot és nagyon okos közgazdászt, a nagyon okos gondolataival együtt megtanulnom. Ugyanakkor ez azt is jelenti, hogy már csak 1 hetem van életem legjobb félévéből, amit minél tartalmasabban szeretnék eltölteni, szóval itt egy újabb kihívás ;) Talán St. Tropez? Talán a hegyek? Talán semmi előre tervezett dolog, csak az élj a mának szlogen alapján, majd kitalálunk valamit így a végére. Egy biztos. A gulyáslevest még meg kell főznöm az ittenieknek. Remélem az is ízleni fog nekik, úgy, mint a többi magyar étel :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése